مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 18:302021-04-19فرهنگي

کرونا جان هنرمند موسیقی اصفهان را گرفت


مصطفی بطلانی، دبیر بازنشسته آموزش وپرورش و نوازنده و مدرس باسابقه سنتور در اصفهان، بر اثر ایست قلبی ناشی از ابتلا به کرونا، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ مهرشاد متین فر، مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان با اعلام این خبر و با اشاره به آنچه حسین نیکونژاد در کتاب دلدادگان موسیقی درباره مرحوم بطلانی نوشته، به ایسنا گفت: این هنرمند باسابقه، فعالیت هنری خود را از سال 1345 به طور خودآموز آغاز کرد و بعدتر، از محضر مرحوم حسین یاوری، مرحوم سیروس ساغری، مسعود رضایی نژاد و سعید نعیمی منش بهره مند شد.

وی ادامه داد: مرحوم بطلانی در زمینه آهنگسازی و مربیگری سرود نیز فعالیت داشت.

او مدت ها سرپرست گروه موسیقی سماعی بود، برنامه های متعددی را در صداوسیمای مرکز اصفهان به اجرا درآورد و سال نیز 1381 برای ساخت سرود جانبازان اصفهان در جشنواره کشوری مقام اول را کسب کرد.

مدیر خانه موسیقی حوزه هنری اصفهان تصریح کرد: این هنرمند که از خویشاوندان استاد محمد بطلانی، دیگر هنرمند مطرح حوزه موسیقی اصفهان بود، در طول عمر با ارزش خود، نزدیک به 45 آهنگ و سرود ساخت که اکثر آن ها از صداوسیمای اصفهان پخش شده و از مهم ترین آن ها می توان به آهنگ ارتش قهرمانان، قبله نیاز، سرود ایران، سرود معلم، سیزده آبان، بهار آمد، 22بهمن، کعبه دل ها، شهاب رحمت و سرود مبع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا جان هنرمند موسیقی اصفهان را گرفت

کرونا جان هنرمند موسیقی اصفهان را گرفت