مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 03:152021-04-19اقتصادي

مشهد از نظر تامین آب تابستان سختی در پیش دارد


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به کاهش شدید حجم بارندگی در نخستین ماه بهار 1400، کلانشهر مشهد امسال تابستان سختی را از لحاظ تامین آب پیش روی خود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسین اسماعیلیان روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک 50 درصد از کل حجم آب آشامیدنی شهروندان مشهدی از دریاچه های پشت چهار سد طرق، ارداک، دوستی و کارده تامین می شود.

وی محل تامین نیمی دیگر از آب مورد نیاز کلانشهر مشهد را چندین حلقه چاه و 2 رشته قنات ذکر و بیان کرد: کاهش حجم بارش نزولات آسمانی که ظرف چند ماه اخیر با آن مواجه بوده ایم تاثیر مستقیم بر افت میزان ذخیره آب در همه این منابع اعم از سدها، چاهها و قناتها داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد کاهش بارندگی فرودین ماه جاری را بی سابقه توصیف و بیان کرد: چنین وضعیتی در طول 25 سال اخیر تجربه نشده است، بنابراین در نتیجه آن بطور قطع با شرایطی خاصی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: متوسط بارندگی مشهد در فروردین امسال 65 درصد کمتر از سال گذشته است و با این کاهش بارندگی و با توجه به ناپایداری منابع تامین آب روستاها، تعداد روستاهای مشهد که به صورت تانکری آبرسانی می شوند ممکن است به 60 روستا در تابستان امسال برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشهد از نظر تامین آب تابستان سختی در پیش دارد

مشهد از نظر تامین آب تابستان سختی در پیش دارد