مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 04:152021-04-20اقتصادي

تولید سالانه 77 هزار تُن گوشت در لرستان


یک عضو هیئت علمی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: استان با تولید سالانه 77 هزار تُن گوشت، یکی از قطب های تولید گوشت قرمز در کشور است.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیئت علمی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: استان با تولید سالانه 77 هزار تُن گوشت، یکی از قطب های تولید گوشت قرمز در کشور است.

کریم قربانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بخش کشاورزی به عنوان محور توسعه اقتصادی کشور محسوب می شود و زیربخش دامپروری نقش تعیین کننده ای در توسعه اقتصادی کشور از جنبه های تغذیه، اشتغال و دیگر صنایع وابسته به عهده دارد.

وی ادامه داد: از مهم ترین عواملی که پیشرفت در هر فعالیت تولیدی و اقتصادی را تضمین می کند، استفاده از دانش و تجربه های علمی است که این امر به ویژه در برخی از رشته های تولیدی مانند فعالیت های دامپروری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

قربانی عنوان کرد: پرواربندی عبارت است از فن افزایش وزن زنده دام در یک دوره زمانی مشخص و نسبتاً کوتاه، مواد اولیه این فن شامل دام مناسب و شرایط محیطی مطلوب است.

این عضو هیئت علمی بخش تحقیقات علوم دامی مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان عنوان کرد: تأمین شرایط محیطی برعهده پرواربندان است ولی نظارت و کارشناسی نیز ضروری و باعث حُسن انجام آن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 77 هزار تُن گوشت در لرستان

تولید سالانه 77 هزار تُن گوشت در لرستان