مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 07:452021-04-20پزشكي

یک میلیون قطعه طیور بومی کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل ایمن می شوند


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: یک میلیون قطعه طیور بومی و روستایی در این استان به صورت رایگان در برابر بیماری نیوکاسل ایمن سازی می شوند.

- علی رضا حیدری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از ایمن سازی رایگان طیور بومی استان علیه بیماری نیوکاسل خبر داد و اظهار داشت: طرح واکسیناسیون رایگان طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در این استان  آغاز شده بود و طی سه مرحله این کار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نیوکاسل از جمله بیماری های مهم پرندگان است که به صورت مشکلات تنفسی گوارشی، عصبی، فلج شدن بال و پا و کج شدن گردن طیور خود را بروز می دهد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن تاکید بر رعایت موارد بهداشتی، خاطرنشان کرد: استفاده از واکسن مناسب از جمله موثرترین راه های پیشگیری از بیماری نیوکاسل برای پیشگیری از شیوع این بیماری در بین جمعیت طیور استان است.

وی افزود: در صورت ابتلای پرنده به آن، خسارت هایی را به مرغداران صنعتی و روستایی وارد می کند و در صورت بروز و کنترل نکردن آن جمعیت طیور صنعتی استان را با خسارت سنگینی مواجه خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک میلیون قطعه طیور بومی کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل ایمن می شوند

یک میلیون قطعه طیور بومی کرمانشاه علیه بیماری نیوکاسل ایمن می شوند