مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 08:302021-04-20فرهنگي

برای سالروز درگذشت «نادره» سینمای ایران


31 فروردین ماه 1389 سالروز درگذشت بازیگری است که علاوه برنقش های به یادماندنی، خاطره خاکسپاری اش در سکوت و بی خبری در ذهن بسیاری از دوستدارانش باقی مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آن طور که خودش هم تاکید داشت نامش نادره بود، اما در شناسنامه حمیده خیرآبادی ثبت شده بود.

سال 1326 کارش را از تئاتر شروع کرد و بعد وارد سینما شد و بعد هم دوبله و رادیو و در تمام این حوزه ها کارهای ماندگاری را به جای گذاشت.

او از جمله بازیگرانی بود که در زمان فعالیت خود با بازی در بیش از 200 فیلم و سریال رکورددار محسوب می شد و بازی در فیلم های کارگردان های سرشناسی را تجربه کرد و این همکاری با چهره هایی همچون علی حاتمی، مسعود کیمیایی، فریدون گله، ساموئل خاچیکیان، علیرضا داودنژاد، داریوش مهرجویی، شاپور قریب، رخشان بنی اعتماد، محسن مخملباف، مسعود جعفری جوزانی، تهمینه میلانی، ابوالحسن داودی، علیرضا رییسیان و عباس کیارستمی پیش و پس از انقلاب رقم خورده بود.

اجاره نشین ها یکی از فیلم های اوست که در آن با وجود هم سن بودن با عزت الله انتظامی (هر دو متولد سال 1303) به خوبی از پس ایفای نقش مادر انتظامی برآمده بود و این نکته ای است که در مقطعی مورد اشاره فرزند نادره یعنی ثریا قاسمی هم قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای سالروز درگذشت «نادره» سینمای ایران

برای سالروز درگذشت «نادره» سینمای ایران