خلاقیت؛ گمشده برنامه سازی در صدا و سیما/ مخالفان و موافقان کپی کاری چه می گویند؟زینب موسوی؛ همهٔ ما ساعاتی از شبانه روز را به تماشای تلویزیون می نشینیم و برایمان فرقی نمی کند که بیشتر این برنامه ها نمونهٔ کپی شده از ساخته های خارجی هستند و هیچ رنگ و بویی از خلاقیت و ایده در پس آن ها نیست. - چندسالی است که مسئلهٔ کپی بودن برنامه های سرگرمی صداوسیما جنجال های زیادی را از سوی مخاطبان و کارشناسان رسانه ای برپا کرده و نظرات مختلفی در این باره مطرح شده است. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- زینب موسوی؛ همهٔ ما ساعاتی از شبانه روز را به تماشای تلویزیون می نشینیم و برایمان فرقی نمی کند که بیشتر این برنامه ها نمونهٔ کپی شده از ساخته های خارجی هستند و هیچ رنگ و بویی از خلاقیت و ایده در پس آن ها نیست. معمولا برنامه هایی را انتخاب می کنیم که برای لحظاتی بتوانند ما را سرگرم، شاد، و یا به تعبیری از روزمرگی غافل کنند. سیم آخر، شوتبال، خندوانه، زوجی نو و. که هدف اصلی آن ها سرگرم کردن ما است؛ و همین استقبال ما است که برای سازندگان حس رضایت ایجاد می کند و آن ها را به سمتی سوق می دهد تا بیش از پیش در همان مسیر ایرانیزه کردن برنامه های خارجی پیش بروند. چندسالی است که مسئلهٔ کپی بودن برنامه های سرگرمی صداوسیما جنجال های زیادی را از سوی مخاطبان و کارشناسان رسانه ای برپا کرده و نظرات مختلفی در این باره مطرح شده است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |