مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-04-21اجتماعي

عوامل انسانی؛ عامل بیش از 95 درصد فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: علت بیش از 95 درصد فرسایش خاک را در استان، عوامل انسانی دانست و گفت: عواملی مانند کاهش افت سطح آب های زیرزمینی، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: علت بیش از 95 درصد فرسایش خاک را در استان، عوامل انسانی دانست و گفت: عواملی مانند کاهش افت سطح آب های زیرزمینی، تخریب جنگل ها، پسماندها، آتش سوزی و .

همه در زمره فعالیت های انسانی قرار دارند.

شهرام احمدی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه عوامل متعددی زمین و خاک را در سطح کشور تحت تاثیر خود قرار می دهند، اظهار کرد: مهم ترین عوامل تخریب خاک انسانی بوده و پسماندها بزرگ ترین علت تهدید خاک محسوب می شوند که این پسماندها شامل پسماندهای عفونی، کشاورزی، صنعتی، خانگی و .

هستند.

احمدی با بیان اینکه پسماندهای عفونی در استان با همکاری متولیان مدیریت شده و بی خطرسازی می شوند، یادآور شد: برای سایر پسماندها نیز تلاش شده که در حد توان مقابل آسیب به محیط زیست گرفته شود، اما واقعیت این است که باید تلاش ها در راستای استانداردسازی پسماندها سریع تر پیش برود.

وی یکی دیگر از عوامل تخریب خاک را فرسایش دانست و افزود: فرسایش بادی و آبی بر فرسایش خاک اثر دارد که جلوگیری از این مسئله در گرو حفاظت از جنگل ها و مراتع است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل انسانی؛ عامل بیش از 95 درصد فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری

عوامل انسانی؛ عامل بیش از 95 درصد فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری