مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 06:002021-04-21اجتماعي

کوچ زودهنگام عشایر گچساران به مناطق ییلاقی


گرمای زود رس ، استمرار پدیده خشکسالی و خشک شدن علوفه مرتعی و کمبود آب موجب شد که کوچ عشایر به مناطق ییلاقی پیش از زمان مقرر انجام شود.

- صادق فاتحی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل گرما کوچ عشایر به مناطق ییلاقی از 20 اردیبهشت ماه آغاز می شد.

 وی با بیان اینکه عشایر کوچ نشین شهرستان گچساران در اواخر فروردین ماه کوچ خود را به مناطق ییلاقی آغاز کرده اند، گفت: به دلیل گرمای زود رس ، استمرار پدیده خشکسالی و خشک شدن علوفه مرتعی زودتر از موعد مقرر اقدام به کوچ به مناطق ییلاقی کردند.

 رییس امور عشایر گچساران ادامه داد:  یکی دیگر از دلایل کوچ زودرس عشایر خشک شدن چشمه ها و آب های سطحی مناطق قشلاقی بود و عشایر برای تامین آب و علوفه مورد نیاز  دام خود با مشکل مواجه شدند.

وی با بیان اینکه کوچ عشایر به مناطق ییلاقی به 2 روش سنتی و با کامیون به مناطق ییلاقی انجام می شود، عنوان کرد: عشایر کوچرو در فصل ییلاق به مناطق سردسیر از جمله سمیرم،  سپیدان و مناطق سردسیری شهرستان بویراحمدکه دارای آب و هوای  معتدلی تری در این فصل از سال را دارند کوچ می کنند.

فاتحی اذعان کرد: عشایر کوچروی گچساران  فصل قشلاق  را در مناطق آبشیرین، باباکلان و بی بی حکیمه دریلا،آبگندی و کلاغ نشین و دیگر مناطق عشایری این شهرستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ زودهنگام عشایر گچساران به مناطق ییلاقی

کوچ زودهنگام عشایر گچساران به مناطق ییلاقی