مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 06:302021-04-21بين الملل

کرونا رسوا می کند؛ بی اخلاقی ونابرابری در واکسیناسیون جهانی


عدم دسترسی میلیاردها نفر به دُز نخست واکسن کرونا در حالی که تمام شهروندان برخی کشورها واکسینه شده اند، یک شکست برای سیاست جهانی است - عصر ایران؛ سجاد بهزادی- برای اولین بار رویترز گزارش داد نتایج گزارش کمپین های مقابله با فقر نشان می دهد در حالی که کشورهای فقیر برای دسترسی به واکسن کرونا دست وپا می زنند ، کشورهای ثروتمند یک میلیارد دُز واکسن کرونا بیشتر از نیاز خود انبار و ذخیره کرده اند.

این امرنشان دهنده شکاف بزرگی است که بار دیگر در حوزه اخلاق و سیاست در جهان بروز کرده است.

بسیاری معتقد هستند خسران این بی اخلاقی در رویکرد سیاسی قدرت های جهانی کمتر از فرو ریختن بمب اتم در جنگ جهانی نخواهد بود.

بی اخلاقی سیاسی در جنگ کرونا تا جایی پیش رفت که اسراییل به جمهوری چک پیشنهاد داد اگر سفارت خود را در بیت المقدس بازکند واکسن هدیه می گیرد وبعد از آن یورونیوز نوشت اسراییل یک روز پس از تصمیم جمهوری چک به گشایش نمایندگی دیپلماتیک این کشور در بیت المقدس (اورشلیم/قدس) 5 هزار دُز واکسن کرونای مدرنا به پراگ هدیه داده است.

رسوایی بی اخلاقی در سیاست همین جا تمام نمی شود و بنظر می رسد تا پایان جنگ کرونا با جوامع ، اتفاق های بیشتری از این دست شاهد خواهیم بود و کشورهای فقیر جهان در ته صف واکسن کرونا معطل خواهند شد وقربانی خواهند داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا رسوا می کند؛ بی اخلاقی ونابرابری در واکسیناسیون جهانی

کرونا رسوا می کند؛ بی اخلاقی ونابرابری در واکسیناسیون جهانی