مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 12:352021-04-21اقتصادي

پاسخ وزارت بهداشت به شایعه محموله قاچاق واکسن


رییس سازمان غذا و دارو در خصوص شایعه وجود محموله قاچاق فایزر گفت: زنجیره سرد واکسن فایزر، دمای منفی شصت تا هفتاد درجه سانتی گراد است و به این دلیل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، محمد رضا شانه ساز تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع تولید، بین کشورهای متحد نیز چالش وجود دارد و با وجود پیش پرداخت مبالغ تامین واکسن، همچنان سهمیه ها تامین نشده اند.

رییس سازمان غذا و دارو به مزایای سامانه تیتک و امکان برچسب گذاری اشاره کرد و گفت: همه محموله های واکسن که وارد کشور می شوند با برچسب گذاری کد خاصی روی آن الصاق می شود و در هنگام تزریق با کد ملی فرد، در سامانه تیتک تطبیق داده می شود که مثلا چه کسی، کدام ویال واکسن از کدام کشور را دریافت کرده است.

وی تاکید کرد: سازمان جهانی بهداشت به تمامی نظام های سلامت و سازمان های غذا و داروی دنیا اعلام کرده که به دلیل محدودیت های تولید واکسن، موارد تقلبی واکسن به شدت زیاد شده است.

زیرا، تقاضای دریافت و تلقیح واکسن افزایش یافته و تولید به میزانی که پاسخگوی نیازهای فوری همه مردم دنیا باشد، موجود نیست.

به عبارت دیگر، در حال حاضر تقاضا بیشتر از عرضه است و این مسئله، بازاری را برای افراد سودجو فراهم کرده که واکسن های تقلبی را به عنوان واکسن اصلی با قیمت های بالا عرضه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ وزارت بهداشت به شایعه محموله قاچاق واکسن

پاسخ وزارت بهداشت به شایعه محموله قاچاق واکسن