مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-04-21سياسي

پتروشیمی ها ذاتا آلاینده هستند و باید حق آلایندگی بپردازند


نماینده بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی(ره) و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع پتروشیمی ذاتا آلاینده هستند اما برخی از پتروشیمی ها با دریافت برگ سبز از پرداخت حق آلایندگی معاف شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرماهشهر حبیب آقاجری در خصوص روز زمین پاک اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست سال 1400 را احیای زمین، افزایش بهره وری برای توسعه پایدار نامگذاری کرده است و همانگونه که از شعار امسال مشخص است، برخی از قوانین، مانع از احیا زمین و در نتیجه افزایش بهره وری برای توسعه پایدار شده اند.

  وی با اشاره به تبصره یک ماه 38 قانون ارزش افزوده، تصریح کرد: به عنوان مثال در این تبصره به صراحت عنوان شده پالایشگاه ها و پتروشیمی ها آلاینده هستند و باید حق آلایندگی پرداخت کنند.

  آقاجری افزود:این قانون در سال های اخیر مورد مناقشه قرار گرفته و با بخشنامه ای که معاون حقوقی ریاست جمهوری صادر کرده، متاسفانه برخی از پتروشیمی ها با دریافت برگ سبز از پرداخت حق آلایندگی معاف شده اند.

  وی این بخشنامه را مغایر با شعار سازمان حفاظت محیط زیست دانست و عنوان کرد: صنایع پتروشیمی ذاتا آلاینده هستند و این آلایندگی سبب آلودگی خشکی، دریا و هوا و در کل باعث آلودگی کره زمین می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتروشیمی ها ذاتا آلاینده هستند و باید حق آلایندگی بپردازند

پتروشیمی ها ذاتا آلاینده هستند و باید حق آلایندگی بپردازند