مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 05:352021-04-22بين الملل

تلفیقی از معماری عربی، ترکی و پاکستانی در مسجد «شاه فیصل»


معماری مساجد در طول تاریخ همواره از دلایل شکوه و عظمت آن به حساب می آید.

سبک و شیوه ساخت مساجد مختلف در سراسر جهان موجب شده علاوه بر کارکرد اصلی خود، - تلفیقی از معماری عربی، ترکی و پاکستانی در مسجد شاه فیصل ایسنا/خراسان رضوی معماری مساجد در طول تاریخ همواره از دلایل شکوه و عظمت آن به حساب می آید.

سبک و شیوه ساخت مساجد مختلف در سراسر جهان موجب شده علاوه بر کارکرد اصلی خود، به جاذبه های خیره کننده ای از تاریخ و فرهنگ ملل تبدیل شوند؛ همچنین مساجد از زمان شکل گیری همواره به عنوان پایگاه های مهم و اثرگذار در مکتب و فرهنگ اسلامی به شمار می روند.

می توان گفت که وجه اشتراک تمام مساجد در جهان گنبد و مناره های بلند آن است؛ اما مسجد شاه فیصل پاکستان مسجدی است با گنبدی خیمه ای شکل که به لحاظ سنتی با دیگر مساجد دنیا تفاوت دارد.

این مسجد که در اسلام آباد پاکستان و در میانه تپه های سبز مارگالا واقع شده دارای ساختمانی مربع شکل است که از در ساخت آن از سنگ مرمر سفید استفاده شده و لوسترهایی به سبک ترکی در داخل آن آویز شده است.

کشور پاکستان که در سال ها اخیر فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشته امروز به واسطه جاذبه های خود مانند مسجد شاه فیصل به مقصد جدیدی برای افرادی که به دنبال تجربه های جدید هستند، تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلفیقی از معماری عربی، ترکی و پاکستانی در مسجد «شاه فیصل»

تلفیقی از معماری عربی، ترکی و پاکستانی در مسجد «شاه فیصل»