مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 11:402021-04-23اقتصادي

مرغ دوباره گران می شود؟


یک تشکل بخش خصوصی معتقد است در صورتی که تغییری در سیاست های اجرایی دولت به وجود نیاید، احتمال افزایش دوباره قیمت مرغ وجود دارد.

- یک تشکل بخش خصوصی معتقد است در صورتی که تغییری در سیاست های اجرایی دولت به وجود نیاید، احتمال افزایش دوباره قیمت مرغ وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از حدود سه سال پیش و همزمان با از سرگیری تحریم های امریکا علیه اقتصاد ایران، دولت اعلام کرد که برای جلوگیری از افزایش قیمت برخی کالاهای مصرفی مردم، به این محصولات ارز دولتی با نرخ 4200 تومانی خواهد داد که یکی از اصلی ترین بخش هایی که این ارز را گرفت واردات نهاده های دام و طیور بود.

با توجه به اینکه ایران برای تامین خوراک مرغداری ها نیاز به واردات دارد، دولت در طول این سال ها اصرار داشته که ارز دولتی همچنان به این بخش تخصیص پیدا کند و با وجود انتقاد فعالان این بخش همچنان به این روند ادامه داده است.

هرچند این روال در سال جاری نیز ادامه یافت اما با توجه به مشکلات اجرایی و نظارتی قیمت مرغ در بازار به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرد و همین امر برای مردم مشکلاتی جدید به وجود آورد.

هرچند بر اساس برنامه ریزی مشترک مجلس و دولت لااقل در شش ماهه نخست سال جاری نیز ارز4200 تومان در دستور کار قرار دارد اما نامه ای که اخیرا یک تشکل بخش خصوصی به معاون اول رییس جمهوری زده نشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرغ دوباره گران می شود؟

مرغ دوباره گران می شود؟