مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 19:352021-04-23سياسي

سعدی مولفه های زبانی را بازیچه خود کرد/سعدی بنیانگذار زبان فارسی


سومین شب از سلسله برنامه های «هفت شب بر خوان سعدی» امشب با حضور سه تن از اساتید دانشگاه برگزار شد و در این برنامه، روانی و سادگی بیان سعدی مورد بررسی قرار گرفت.

- شیراز ـ سومین شب از سلسله برنامه های هفت شب بر خوان سعدی امشب با حضور سه تن از اساتید دانشگاه برگزار شد و در این برنامه، روانی و سادگی بیان سعدی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نسرین فقیه ملک مرزبان، عضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه الزهرا جمعه شب در سومین شب از سلسه برنامه های هفت شب بر خوان سعدی که به مناسبت یادروز استاد سخن، سعدی شیرازی و به همت مرکز سعدی شناسی به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه در سخن سعدی اثری از فریب و دروغ و مقوله های تصویرگرایی مشاهده نمی شود، اظهار داشت: یکی از دلایلی که سعدی زبان عام را می پذیرد همین است که خیلی خوب منظورش را به مخاطب منتقل می کند.

وی افزود: به قول یکی از فلاسفه، عملاً امتزاج افق ایجاد می کند، یعنی ذهن گویندده با ذهن متن چنان امتزاج پیدا می کند که شما حس عشق می کنید، حس نفرت می کنید، حس حسرت می کنید، این احساس به شما منتقل می شود و در آن ابلاغ همسو با احساس سعدی و منظور او جلو می روید، سعدی اگر خیلی تصویرگرایی می کرد، ای بسا این اتفاق نمی افتاد و شما درگیر تصویر و لغت می شدید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سعدی مولفه های زبانی را بازیچه خود کرد/سعدی بنیانگذار زبان فارسی

سعدی مولفه های زبانی را بازیچه خود کرد/سعدی بنیانگذار زبان فارسی