مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 02:352021-04-23دانش

انتقاد از دریافت هزینه برای دسترسی به پایان نامه ها و منابع علمی


معاون پژوهشی دانشگاه تهران بر ضرورت ارائه رایگان منابع علمی اعم از کتاب، پایان نامه، رساله دکترا به دانشجویان و اساتید تأکید کرد و گفت: کار پسندیده ای است که منابع علمی رایگان در اختیار دانشجو و استاد قرار گیرد.

- معاون پژوهشی دانشگاه تهران بر ضرورت ارائه رایگان منابع علمی اعم از کتاب، پایان نامه، رساله دکترا به دانشجویان و اساتید تأکید کرد و گفت: کار پسندیده ای است که منابع علمی رایگان در اختیار دانشجو و استاد قرار گیرد.

دکتر محمد رحیمیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که این امر سبب تقویت بخش پژوهش می شود، اظهار کرد: باید منابع پژوهش به رایگان در اختیار محقق و پژوهشگر قرار بگیرد.

وی با انتقاد از این که هم اکنون وضعیت چنین نیست، افزود: یک محقق یا پژوهشگر ناگزیر از خرید کتاب الکترونیکی و یا کاغذی است در حالی که باید این منابع رایگان و یا با میزان مبالغ اندک در اختیار محقق قرار بگیرد تا بخشی از هزینه آن تأمین شود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با بیان این که قوانین و آیین نامه ها موجود مسیری را برای اخذ پول از دانشجویان و اساتید در این خصوص گذاشته است، خاطرنشان کرد: اعضای هیئت امنا دانشگاه ها آن را تصویب و برای اجرا به هیئت رییسه واگذار می کنند تا آن ها نیز با توجه به شرایط موجود میزان تعرفه را تعیین کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از دریافت هزینه برای دسترسی به پایان نامه ها و منابع علمی

انتقاد از دریافت هزینه برای دسترسی به پایان نامه ها و منابع علمی