مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 02:402021-04-23اقتصادي

رتبه سوم اهر در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی


این شهرستان سالانه با تولید 85 هزار تن سیب درختی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار شهرستان اهر گفت: این شهرستان سالانه با تولید 85 هزار تن سیب درختی رتبه سوم استانی را به خود اختصاص داده است.

رسول خدابخش در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به موقعیت توپوگرافی و آب و هوایی مناسب در شهرستان اهر، زمینه ی پرورش و تولید محصولات کشاورزی و باغی مرغوب و منحصر به فرد به ویژه محصول سیب سردرختی فراهم است.

وی ادامه داد: متاسفانه علی رغم تولید سالانه بیش از 85 هزار تن محصول منحصر به فرد سیب در اهر نبود واحدهای تولیدی و فرآوری از جمله کنسانتره و سورتینگ این محصول، باغداران ضرر و زیان زیادی متحمل می شوند که یکی از ضروری ترین کارها برای جلوگیری از این موضوع، ایجاد واحدهای فرآوری و کنسانتره ی سیب در این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم وجود واحد های فرآوری و تبدیلی سیب بیشتر تولیدات باغداران این شهرستان در کنار جاده دپو می شوند و لذا وجود این واحدهای تولیدی و فرآوری را مهم است.

فرماندار شهرستان اهر از اجرای طرح مشوق بیمه ای در راستای حمایت از اشتغال جوانان تحصیل کرده در این شهرستان خبر داد و افزود: دولت به مدت دو سال حق بیمه ی کارفرمایانی را که جوانان مستعد و کاربلد را به کار بگیرند، پرداخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه سوم اهر در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی

رتبه سوم اهر در تولید سیب درختی در آذربایجان شرقی