مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 03:102021-04-23اقتصادي

فراهم شدن اشتغال 1100 نفر در زمینه تولید قارچ در کاشمر


تولید قارچ در این شهرستان توانسته زمینه اشتغال برای 1170 نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کند.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: تولید قارچ در این شهرستان توانسته زمینه اشتغال برای 1170 نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کند.

محمد شجعی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت تولید مواد خوراکی مفید و مورد نیاز مردم اظهار کرد: قارچ یک محصول مفید و پرطرفدار در سبد غذایی خانوارها به شمار می رود و به دلیل تقاضای بالا؛ بازار فروش خوبی دارد از این رو ارتقای کیفیت در این محصول اولویت تولید در این مدیریت است.

وی بیان کرد: تولید، بسته بندی، فرآوری و بازار فروش همچون یک زنجیره مهم در حوزه کشاورزی به شمار می رود که با یک مدیریت درست اگر این موانع رفع شود بسترهای مناسب برای تولید بالا و اشتغال زایی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه سالانه 1200 تُن قارچ در کاشمر تولید می شود، توضیح داد: این شهرستان با داشتن زنجیره تولید، بسته بندی و فرآوری قارچ یکی از شهرستان های پیشرو در زمینه تولید قارچ خوراکی است و سالانه این مقدار محصول در 130 واحد پرورش قارچ و زنجیره ها تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر افزود: با فعالیت 130 واحد پرورش قارچ در این شهرستان زمینه اشتغال برای 350 نفر به صورت مستقیم و 820 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراهم شدن اشتغال 1100 نفر در زمینه تولید قارچ در کاشمر

فراهم شدن اشتغال 1100 نفر در زمینه تولید قارچ در کاشمر