مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 03:202021-04-23پزشكي

واکسن یا کرونا، دغدغه این است!


بعد از کرونا که تا مدت ها نقل محافل و موضوع صحبت همه بود، حالا واکسن آن، با ربودن گوی سبقت از خود ویروس توانسته دغدغه مهمی برای مردم دنیا و کشور ایران شود.

- دیری نگذشت که تزریق واکسن به یک مطالبه عمومی و درخواست آحاد مردم از دولت تبدیل شد و بعد وعده هایی برای خرید واکسن و تدوین سند واکسیناسیون و آغاز مراحل آن برای گروه های تعیین شده مانند سالمندان و کادر درمان یا افراد دارای بیماری های زمینه ای.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره جزییات واکسیناسیون و مراحل مختلف آن گفت: واکسیناسیون بر علیه کووید19 در کل کشور از 22 بهمن ماه سال 1399 در سراسر کشور و به موازات هم آغاز شده است.

عبدالمحمد خواجه ییان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه واکسن یکی از راهبردهای مبارزه با ویروس کرونا است که در سراسر دنیا خیلی به آن امیدوار هستند، عنوان کرد: البته واکسن به تنهایی کافی نیست و قطعا به تنهایی -به دلایل مختلف- نمی تواند ایمنی کامل به همراه داشته باشد.

زمانی می توان از ایمنی واکسیناسیون صحبت کرد که درصد بالایی از جامعه ایمن سازی شده باشند، یعنی باید حداقل 70 درصد از جامعه ایمن سازی شوند تا بتوان روی ایمنی واکسن برای قطع زنجیره انتقال حساب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن یا کرونا، دغدغه این است!

واکسن یا کرونا، دغدغه این است!