مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-04-24اقتصادي

به دریاچه ارومیه آب بدهیم یا ندهیم؟!


دریاچه ارومیه به عنوان نگین آبی شمال غرب کشور سالها بدلیلی کم آبی در آستانه حذف شدن از نقشه کشور بود دریاچه ای شور که حیات مردم 15 میلیون نفر در منطقه به وجودش وابسته بود چرا که خشک شدن این نگین فیروزه ای همانا و خطر بروز بیماری و نابودی کشاورزی در منطقه .

- ایسنا/آذربایجان غربی دریاچه ارومیه به عنوان نگین آبی شمال غرب کشور سالها بدلیلی کم آبی در آستانه حذف شدن از نقشه کشور بود دریاچه ای شور که حیات مردم 15 میلیون نفر در منطقه به وجودش وابسته بود چرا که خشک شدن این نگین فیروزه ای همانا و خطر بروز بیماری و نابودی کشاورزی در منطقه به واسطه انتشار ریزگردهای نمکی همانا.

تراز این حوزه آبی بسته،سالانه به طور متوسط 40 سانتی متر کاهش می یافت اما روند احیای دریاچه ارومیه از سال 92 با تشکیل ستاد احیای دریاچه ارومیه در دولت تدبیر و امید کلید خورد و با اجرای پروژه های متعدد و رهاسازی آب از سدهای استان و حوضه آبریز، این دریاچه ی در حال احتضار را به حیات بازگرداند.

اما کاهش بارندگی ها و ذخایر آب سدها مسئله ای است که روند این رهاسازی را با مشکل مواجه کرده است موضوعی که می تواند مانعی جدی در پیش برد روند احیای دریاچه باشد.

خشک شدن دریاچه ارومیه زندگی 15 میلیون نفر در منطقه به مخاطره می اندازد فرهاد سرخوش رییس استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به دریاچه ارومیه آب بدهیم یا ندهیم؟!

به دریاچه ارومیه آب بدهیم یا ندهیم؟!