مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 05:402021-04-24حوادث

کشف 12 قلم شیء تاریخی در روستای شقاقی جزلا طارم


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، از کشف 12 شی ء در روستای شقاقی جزلا از توابع شهرستان طارم خبر داد.

- ایسنا/زنجان فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، از کشف 12 شی ء در روستای شقاقی جزلا از توابع شهرستان طارم خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، سرهنگ حسنعلی فضلی گفت: با تلاش و همکاری یگان حفاظت اداره کل و فرماندهی انتظامی در روستای شقاقی جزلا از توابع شهرستان طارم، 12 قطعه شیء کشف و ضبط شد.

وی افزود: در روستای شقاقی جزلا پنج تکه فلز، یک عدد فلز نوک تیز، یک عدد منجوق، یک عدد مهره، 3 عدد سکه و یک ظرف کوچک سفالی دسته دار کشف شده است که با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان بیان کرد: دستگاه مکشوفه در حفاری غیرمجاز به قصد کشف اموال فرهنگی تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مصادره آن به نفع حاکمیت، مرتکب به یک تا سه سال حبس مجازات محکوم می شود.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس ماده 44 قانون مبارزه با کالای قاچاق و ارز، پرونده قضایی علیه متهم تشکیل و در محاکم قضایی موضوع پیگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 12 قلم شیء تاریخی در روستای شقاقی جزلا طارم

کشف 12 قلم شیء تاریخی در روستای شقاقی جزلا طارم