مرگ تدریجی یک پروژه در کهگیلویه و بویراحمد / ابر پروژه ای که اولویت هیچ دستگاهی نیستپروژه راه آهن یا سوج_ اقلید پروژه مهمی بود که برای اتصال یاسوج به شبکه ریلی کشور در دولت نهم در دستور کار قرار گرفت و در دولت دهم مصوب شد اما با وجود تخصیص اعتبار، - خبرگزاری فارس یاسوج، نسیم راوند_ کهگیلویه و بویراحمد استانی است که در دوران رژیم پهلوی از امکانات خاصی برخوردار نبود و هر چه به این استان خدمت شده همه مربوط به 40 سال عمر پر خیر و برکت انقلاب اسلامی بوده است. بارها نوشتیم و اشاره کردیم کهگیلویه و بویراحمد استانی است که 20 درصد نفت و گاز کشور، 10 درصد آب شیرین، 20 درصد جنگل های زاگرس و 8 درصد جنگل های کشور را در اختیار دارد و به غیر از این، استان در تولید محصولات باغی از جمله سیب و لیمو، پرورش آبزیان، پرورش گیاهان دارویی و . حرفی برای گفتن دارد و صاحب جایگاهی در کشور است. اما علی رغم اقدامات صورت گرفته هنوز کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفری واژه محرومیت را با خود یدک می کشد و می طلبد برای خروج استان از محرومیت به زیرساخت های استان از جمله زیرساخت های هوایی و زمینی توجه ویژه شود. اردیبهشت سال 84 در اولین سفر دولت نهم به کهگیلویه و بویراحمد پروژه خط آهن یاسوج_ اقلید در دستور کار قرار گرفت تا به عنوان یکی از شاهراه های مهم توسعه با خارج کردن استان از بن بست، واژه محرومیت را از چهره کهگیلویه و بویراحمد جوان و نوپا بزداید. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |