مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 06:552021-04-24اجتماعي

رهاسازی گونه نادر مارال در منطقه حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی اهر


مارال (گوزن قرمز یا گاو کوهی) یکی از بزرگ ترین انواع گوزن هاست که بومی مناطق اروپایی، آسیای صغیر، غرب آسیا و آسیای میانه بوده که متاسفانه در بسیاری از نقاط جهان نسل این گونه نادر حیات وحش در حال انقراض است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مارال (گوزن قرمز یا گاو کوهی) یکی از بزرگ ترین انواع گوزن هاست که بومی مناطق اروپایی، آسیای صغیر، غرب آسیا و آسیای میانه بوده که متاسفانه در بسیاری از نقاط جهان نسل این گونه نادر حیات وحش در حال انقراض است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهر در گفت وگو با ایسنا از رهاسازی یک راس گوزن قرمز(مارال) در منطقه حفاظت شده پارک جنگلی فندقلوی(یای قاری) این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای حفاظت و تکثیر دوباره گونه ارزشمند مارال و جذب گردشگر در سایت حفاظت شده فندقلوی اهر در سال 99 با توجه به وجود تنها یک راس مارال اقدام به انتقال یک راس مارال جوان دیگر از سایت احیای نسل مارال آینالوی خداآفرین به این مکان کردیم که خوشبختانه جواب داد.

ابوالفضل جمالی خاطرنشان کرد: از این طریق علاوه بر حفظ این گونه، سعی خواهیم کرد به اهداف بلند مدت اداره محیط زیست که احیای دوباره نسل مارال در مساحتی بیش از شش هکتار می‎ باشد برسیم و متعاقب آن نیز به سایر اهداف این اداره در منطقه گردشگری فندقلو و یای قاری این شهرستان با کمک دوس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی گونه نادر مارال در منطقه حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی اهر

رهاسازی گونه نادر مارال در منطقه حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی اهر