مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 07:052021-04-24اقتصادي

برداشت سه تن طلای سرخ از مزارع یزدی ها


مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: سال 99 کشاورزان استان سه تن و 146 کیلوگرم زعفران خشک برداشت کردند که نسبت به سال98، 346 کیلوگرم افزایش داشته است.

- اکبر شیخ علیشاهی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: با توجه تاکید سازمان جهاد کشاورزی بر شیوه های نوین آبیاری در صرفه جویی آب و بهبود راندمان تولید، سال 99 کشاورزان استان سه تن و 146 کیلوگرم زعفران خشک برداشت کردند که نسبت به سال 1398، 346 کیلوگرم افزایش داشته است.

وی افزود: سطح زیرکشت زعفران در سال گذشته را 909 هکتار بوده که 663 هکتار آن بارور است و به طور متوسط در هر هکتار چهار کیلوگرم و در برخی مزارع تا شش کیلوگرم نیز برداشت شد.

مدیر امورباغبانی سازمان جهادکشاورزی استان گفت: سطح زیرکشت زعفران در شهرستان بهاباد 418 هکتار، ابرکوه 112 هکتار، تفت 109 هکتار، بافق 77 هکتار، مهریز 75 هکتار بوده است، وی همچنین یادآور شد که کمترین آن با هشت هکتار مربوط به شهرستان یزد است.

شیخ علیشاهی تصریح کرد: در هر هکتار مزارع زعفران زمینه اشتغال مستقیم یک نفر فراهم است و خوشبختانه زعفران تولیدی استان به دلیل شرایط آب و هوایی و خاک مناسب از کیفیت بالایی برخوردار است و یزد در میان استان های تولید کننده این محصول در جایگاه ششم قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت سه تن طلای سرخ از مزارع یزدی ها

برداشت سه تن طلای سرخ از مزارع یزدی ها