مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 09:552021-04-24اقتصادي

عزم جدی برای اخذ مالیات های ناکارآمد!


مسئولان سازمان امور مالیاتی عزم خود را بر اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس نشین ها جزم کرده اند اما اشکالات زیادی به این طرح وارد است و به زعم کارشناس، - مسئولان سازمان امور مالیاتی عزم خود را بر اخذ مالیات از خانه های خالی و لوکس نشین ها جزم کرده اند اما اشکالات زیادی به این طرح وارد است و به زعم کارشناس، تهدیدی برای لوکس نشین ها و صاحبان خانه های خالی محسوب نمی شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از آنجاکه در بودجه امسال تصویب شده باید از خانه های خالی و صاحبان خانه و خودروهای لوکس مالیات اخذ شود، با آغاز ثبت املاک در سامانه املاک و اسکان از 19 فروردین امسال، اولین گام ها برای شناسایی خانه های خالی برداشته شد.

براساس قانون مالیات های مستقیم، هر واحد مسکونی در شهرهای بالای 100 هزار نفر که به استناد سامانه ملی املاک و اسکان کشور، در هر سال مالیاتی در مجموع بیش از 120 روز ساکن یا کاربر نداشته باشد، به عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می شود.

از سوی دیگر، میزان مالیات برای خانه های خالی اشخاص حقیقی در سال های اول، دوم و سوم به ترتیب 6، 12 و 18 برابر است و جرائم مالیاتی برای خانه های خالی اشخاص حقوقی و دستگاه های دولتی دو برابر مالیات اشخاص حقیقی است؛ به گونه ای مالیات این افراد در سال های اول، دوم و سوم به تربیت معادل 12، 24 و 36 برابر ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عزم جدی برای اخذ مالیات های ناکارآمد!

عزم جدی برای اخذ مالیات های ناکارآمد!