مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 11:302021-04-24فرهنگي

شاعران ارمنی از سعدی گفتند/ شاعر برجسته حوزه تعلیم و تربیت


رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان سعدی را از برجسته ترین شاعران ادبیات جهان در حوزه تعلیم و تربیت دانست و گفت: گواه روشن این حرف اقبال جهانی به ادو اثر گلستان و بوستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، همزمان با روز بزرگداشت سعدی، سالن اجتماعات اتحادیه نویسندگان ارمنستان، میزبان نشستی با عنوان دَمی با استاد سخن سعدی بود که با حضور جمعی از نویسندگان، مترجمان و شخصیت های فرهنگی و ادبی این کشور، عصری دل انگیز را با یاد استاد بی بدیل سخن پارسی رقم زد.

ادوارد میلیتونیان، رییس اتحادیه نویسندگان ارمنستان در آغاز این نشست با تبریک روز بزرگداشت شاعری بزرگ که با آفریده های جاودانه خود میراث جهانی ادبیات را غنی و بارور ساخته است، اظهار امیدواری کرد دور جدید همکاری های اتحادیه نویسندگان ارمنستان با رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در این کشور به خلق آثار ارزشمندی در حوزه ادبیات دو کشور بیانجامد.

وی با اشاره به ملاقات اخیر خود با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان از توافقات صورت گرفته در خصوص تهیه و انتشار مجموعه ایران در آثار شاعران و نویسندگان ارمنی سخن گفت و انتشار این اثر را گامی دیگر در توسعه شناخت جامعه ادبی ارمنستان از شاهکارهای ادب ایرانی دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاعران ارمنی از سعدی گفتند/ شاعر برجسته حوزه تعلیم و تربیت

شاعران ارمنی از سعدی گفتند/ شاعر برجسته حوزه تعلیم و تربیت