مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 14:052021-04-24اقتصادي

اجرای طرح مبارزه با جوندگان برای کنترل بیماری سالک در روستاها


بخشدار مرکزی قم با بیان اینکه در فصل گرما بیماری سالک در روستاهای بخش مرکزی پدیدار می شود،گفت: 1 میلیارد و 700 میلیون ریال بودجه برای کنترل این بیماری درنظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین جعفری موحد بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و پدیدار شدن بیماری سالک در بخش مرکزی شامل دهستان های قمرود و قنوات گفت: موش های صحرایی مهمترین منشأ این بیماری هستند و از بین بردن آنها، سهم مهمی در کنترل و کاهش بیماری سالک خواهد داشت.

بخشدار مرکزی قم با اشاره به اینکه در سال جاری برای کنترل بیماری سالک حدود 1 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار از محل بودجه دهیاری ها مصوب شد، افزود: در این راستا شرکت تعاونی دهیاران وظیفه اجرای طرح و مرکز بهداشت وظیفه آموزش نیروها و نظارت بر نحوه مبارزه با آن را برعهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح با 10 اکیپ در 25 روستای بخش مرکزی از امروز آغاز شده است و در مرحله نخست این طرح تمام لانه های جوندگان تا شعاع 700 متری روستاها تخریب و نشانه گذاری می شود، ادامه داد: در مرحله بعد و پس از 48 ساعت، با مراجعه به لانه های تخریب شده و در صورتی که لانه بازسازی شده باشد داخل آن را سمپاشی خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مبارزه با جوندگان برای کنترل بیماری سالک در روستاها

اجرای طرح مبارزه با جوندگان برای کنترل بیماری سالک در روستاها