مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 16:052021-04-24اقتصادي

افزایش رقابت پذیری صنعت چای ایرانی با اقدامات حمایتی دولت


استاندار گیلان با اشاره به افزایش رقابت پذیری صنعت چای ایرانی با اقدامات حمایتی دولت گفت: از تولید چای برای کاهش واردات این محصول به کشور، پشتیبانی های لازم صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لنگرود، ارسلان زارع عصر امروز در حاشیه مراسم آغاز برداشت برگ سبز چای در بخش کومله شهرستان لنگرود در گفت وگو با خبرنگاران، چای را یکی از مهم ترین محصولات گیلان و ایران دانست و اظهار داشت: صنعت چای سهم 50 هزارنفری اشتغال را به خود اختصاص داده است.

  وی به گردش مالی سالانه بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال صنعت چای اشاره کرد و گفت: با توجه به استفاده مردم در نقاط مختلف کشور عزیزمان، به هر میزان که زمینه خودکفایی این محصول مهم را فراهم کنیم از وابستگی کشور نسبت به واردات چای، کاسته می شود.

استاندار گیلان حمایت های گسترده دولت از صنعت چای طی سالیان اخیر برای افزایش تولید را یادآور شد و تصریح کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی و تأمین اعتبار موردنیاز و حذف ارز 4200 تومانی واردات چای ازجمله اقدامات مهم دولت در حمایت از این صنعت بوده که افزایش رقابت پذیری تولید داخل برای چای کاران و صنعتگران این حوزه را به دنبال داشته است.

به گفته زارع، خوشبختانه سازمان های جهاد کشاورزی و چای نیز با اقدامات ترویجی و آموزشی، زمینه افزایش بهره وری، تولید و کیفیت محص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش رقابت پذیری صنعت چای ایرانی با اقدامات حمایتی دولت

افزایش رقابت پذیری صنعت چای ایرانی با اقدامات حمایتی دولت