مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 16:102021-04-24بين الملل

میانجیگری مصر و قطر برای مهار تنش میان نوار غزه و اسراییل


منابع مصری از سفر قریب الوقوع هیئت امنیتی بلندپایه مصر به اسراییل و نوار غزه برای مهار تنش اخیر خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، منابع مذکور در گفت وگو با العربی الجدید تصریح کردند: تور وینسلند فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در خاورمیانه در تماس با عباس کامل، رییس دستگاه اطلاعات مصر از وی خواست تا برای جلوگیری از تشدید تنش ها وارد عمل شود و با اعمال فشار بر گروه های فلسطینی مانع از واکنش به حملات اسراییل شود، وینسلند همچنین با مسؤولان قطری تماس گرفت تا بر حماس که بر نوار غزه تسلط دارد، برای کنترل اوضاع اعمال فشار کند.

نوار غزه و شهرهای یهودی نشین واقع در اسراییل جمعه شب و بامداد شنبه بار دیگر شاهد تبادل آتش راکت و توپخانه میان گروه های فلسطینی و نظامیان اسراییل بود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه در منطقه اعلام کرد که تشدید تنش و تبادل آتش میان دو سوی نوار غزه در پی وقوع درگیری های خشونت آمیز دو روز گذشته میان گروه های افراطی یهودی و فلسطینیان در بخش شرقی بیت المقدس صورت گرفته که بیش از صد زخمی به همراه داشته است.

بنا به این گزارش ارتش اسراییل مدعی شد که دست کم سه راکت دقایقی پیش از نیمه شب جمعه 23 آوریل از نوار غزه، منطقه ای محاصره شده و تحت کنترل حماس، به سوی شهرک های یهودی نشین واقع در جنوب اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانجیگری مصر و قطر برای مهار تنش میان نوار غزه و اسراییل

میانجیگری مصر و قطر برای مهار تنش میان نوار غزه و اسراییل