مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اردیبهشت 1400 ساعت 17:402021-04-24پزشكي

خواصی از گل گاو زبان که تا به حال نمی دانستید


مصرف برخی دمنوش ها می تواند تاثیرات زیادی بر تقویت سیستم ایمنی بدن و رفع بیماری ها داشته باشد.

- محمدرضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی درباره گیاه گل گاو زبان اظهار کرد: گیاه گل گاوزبان زبان با نام علمی Echium amoenu m شناخته شده و گیاه علفی یکساله است که با در نقاط مختلف جهان و در شمال ایران خصوصا استان گیلان به صورت خودرو رویش دارد.

او افزود: گل گاو زبان در طب سنتی ایران لسان الثور نامیده می شود و دارای مزاج گرم و تر است و برای درمان بیماری های مختلف مانند بیماری های تنفسی و پوستی و دهان و لثه خصوصا بیماری های اعصاب کاربرد دارد.

حاجی حیدری تصریح کرد: از گذشته مردم با خواص آرام بخشی گل گاو زبان آشنا بوده اند، اما دیگر خواص مهم گاوزبان از دیدگاه طب سنتی استفاده در درمان بیماری های سوداوی و یا به اصطلاح امروزی بیماری های اعصاب و روان مانند افسردگی، اختلالات پانیک و وسواس و اختلال خواب و اضطراب و تپش قلب است و مصرف آن به همراه سنبل الطیب تاثیر خواب آوری و آرام بخشی آن را افزایش می دهد.

خواص گل گاو زبان را بشناسید این متخصص طب سنتی ادامه داد: گل گاو زبان برای درمان بیماری هایی مانند برفک و افت دهان و التهابات دهان و لثه موثر است و استفاده از آن باید به شکل پودر یا خاکستر آن به صورت موضعی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خواصی از گل گاو زبان که تا به حال نمی دانستید

خواصی از گل گاو زبان که تا به حال نمی دانستید