مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 03:152021-04-24اقتصادي

مراتع همدان کفاف 4 ماه چرای دام ها را نخواهد داد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به کاهش چشمگیر بارش های بهاره، گفت: امسال مراتع استان کفاف چهار ماه چرای دام ها را نخواهد داد.

- ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به کاهش چشمگیر بارش های بهاره، گفت: امسال مراتع استان کفاف چهار ماه چرای دام ها را نخواهد داد.

اسفندیار خزایی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش درجه حرارت و کاهش بارندگی باعث شده مراتع از لحاظ رویشی جلوتر از فصل قرار بگیرند، اظهار کرد: افزایش حرارت و کاهش بارندگی باعث شده گیاهان به بذر نشسته و بیوماس گیاهی مراتع کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر کاهش بیوماس گیاهی را در سطح مراتع استان داریم، تصریح کرد: کاهش نزولات جوی در کاهش علوفه، بذردهی و کاهش زادآوری مرتع تأثیر زیادی دارد و دامدارانی که می خواهند دام های خود را در مراتع چرا کنند با مشکل روبرو خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه وضعیت مراتع به دست عوامل انسانی تشدید می شود، افزود: چرای بیش از ظرفیت مراتع و زودهنگام و فشار دام می تواند خسارت وارده به مراتع را بیشتر کند، از طرفی با توجه به اینکه در بخش کشاورزی دیم زارهای استان وضعیت خوبی ندارند و تولید علوفه و کاه و کلش این مزارع کاهش دارد، باید برای تأمین علوفه دام ها فکری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراتع همدان کفاف 4 ماه چرای دام ها را نخواهد داد

مراتع همدان کفاف 4 ماه چرای دام ها را نخواهد داد