مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 03:252021-04-25بين الملل

واکنش ارمنستان، ترکیه و آذربایجان به «نسل کشی» خواندن کشتار ارامنه توسط بایدن


مقامات ارشد ارمنستان و ترکیه به اقدام جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن «نسل کشی» ارامنه واکنش نشان دادند.

- مقامات ارشد ارمنستان و ترکیه به اقدام جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، در به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه واکنش نشان دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورو نیوز، رییس جمهور، نخست وزیر و وزارت امور خارجه ارمنستان از بیانیه جو بایدن، رییس جمهور آمریکا استقبال کردند.

سرژ سرکیسیان، رییس جمهور ارمنستان اقدام بایدن را شجاعانه و الهام بخش توصیف کرد.

ریاست جمهوری ارمنستان در فیس بوک نوشت: روند شناسایی و محکومیت نسل کشی ارامنه به جلوگیری از نسل کشی به عنوان یک جنایت علیه بشریت و از بین بردن مجازات مجازات در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

وزارت خارجه ارمنستان نیز گفت: ما از اظهارات رییس جمهور بایدن در روز بزرگداشت نسل کشی ارامنه استقبال می کنیم ، رییس جمهور ایالات متحده به روشنی جنایات دسته جمعی انجام شده علیه مردم ارمنستان در اوایل قرن 20 را به عنوان نسل کشی دانست.

وزارتخانه این اقدام بایدن را سهم قابل توجهی در به رسمیت شناختن جهانی نسل کشی ارامنه در سال 1915 و جلوگیری از قتل عام بعدی دانست.

نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان هم از اقدام بسیار قاطع در برابر عدالت و حقیقت تاریخی آمریکا استقبال کرد و آن را یک پشتیبانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ارمنستان، ترکیه و آذربایجان به «نسل کشی» خواندن کشتار ارامنه توسط بایدن

واکنش ارمنستان، ترکیه و آذربایجان به «نسل کشی» خواندن کشتار ارامنه توسط بایدن