مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 04:402021-04-25بين الملل

پارلمان سوریه: نسل کشی ارامنه لکه ننگی بر پیشانی ترکیه است


پارلمان سوریه در صد و ششمین سالگرد کشتار ارامنه، این اقدام را نسل کشی خواند که لکه ننگ آن از پیشانی ترکیه پاک نخواهد شد.

- پارلمان سوریه در صد و ششمین سالگرد کشتار ارامنه، این اقدام را نسل کشی خواند که لکه ننگ آن از پیشانی ترکیه پاک نخواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اعضای پارلمان سوریه در جریان نشست فوق العاده خود همزمان با صد و ششمین سالگرد کشتار ارامنه به دست ترکان عثمانی تأکید کردند: این جنایت تا زمانی که ترکیه آن را انکار کرده و به طرح های خصمانه اش در سوریه ادامه دهد؛ به مثابه لکه ننگی است که از پیشانی ترکیه پاک نخواهد شد.

اعضای پارلمان سوریه در ادامه به جایگاه و احترامی که ملت و دولت کشورشان برای ارمنی ها قائل است، اشاره کردند.

طبق اعلام برخی منابع، حدود 600 هزار تا یک و نیم میلیون ارمنی در حد فاصل سال های 1915 تا 1923میلادی به دست امپراتوری عثمانی کشته شدند.

ترکیه کشتار ارامنه در جنگ جهانی اول از سوی امپراتوری عثمانی را می پذیرد اما شمار کشته شدگان را بسیار کمتر می داند و این رویداد را نه یک نسل کشی برنامه ریزی شده بلکه جزو پیامدهای طبیعی جنگ برمی شمارد.

بیش از20 کشور و شمار زیادی از مورخان در جهان کشتار و تبعید ارامنه ساکن در سرزمین های تحت کنترل امپراتوری عثمانی در دوران جنگ اول جهانی را به عنوان مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان سوریه: نسل کشی ارامنه لکه ننگی بر پیشانی ترکیه است

پارلمان سوریه: نسل کشی ارامنه لکه ننگی بر پیشانی ترکیه است