مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-04-25سياسي

ریشه وعده های «پوچ و بی اساس انتخاباتی» کجاست؟


متاسفانه نص صریحی در قوانین موجود در این خصوص وجود ندارد و این خلا قانونی در این رابطه بسیار ملموس بوده که قطعا برای جامعه ای که بخواهد قانون مدار حرکت کند نیاز به اصلاح این امور بیش از پیش حس می شود چرا که بخاطر نبود ضمانت اجرا گاها وعده های بی اساس و .

- اولین چیزی که یک رییس جمهور باید به آن اشراف کافی داشته باشد قانون اساسی کشور است که به عنوان پایه و اساس و مادر قوانین باید در تمامی امور مورد توجه قرار بگیرد.

بالطبع ابتدای امر رییس جمهور بعنوان رییس قوه مجریه و اجرا کننده این اصول باید شناخت کافی و دقیقی از این قانون داشته باشد و همین طور که در اصل 113 و 121 قانون اساسی صراحتا رییس جمهور را اجرا کننده قانون اساسی کشور دانسته طبیعتا تسلط بر این قانون زمینه ساز درک ایشان از اصول کلی نظام و خواسته ها و نیازهای کشور خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک در جهت اجرای این مهم، قوانین مختلف دیگری راهگشا خواهد بود و اطلاع و دانش حقوقی شخصی که در این منصب قرار خواهد گرفت قطعا در این راستا بسیار موثر و اثربخش است.

بطور مثال وقتی رییس جمهوری با حقوق شهروندی آشناست، وقتی حقوق مدنی و سیاسی یک ملت را می شناسد، وقتی درک درستی از حقوق اقتصادی و اجتماعی مردم دارد بنا بر وضعیت جامعه و پتانسیل های قانونی موجود قوانین را در بستری مناسب اجرا می کند و از ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریشه وعده های «پوچ و بی اساس انتخاباتی» کجاست؟

ریشه وعده های «پوچ و بی اساس انتخاباتی» کجاست؟