مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 06:202021-04-25اقتصادي

3 میلیون تن نهاده دامی در بنادر دپو شده است


در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 200 هزار تن نهاده دامی در بنادر کشور دپو شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رادیو گفتگو، حجت الاسلام نقدعلی گفت: بحث نهاده ها و تولیدات دامی به ویژه گوشت سفید و قرمز در ماه های اخیر با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود که البته کمیسیون کشاورزی از آغاز پیگیری این موضوع بود و پیش بینی التهاب بازار را هم می کرد.

وی با اشاره به بازدید مجلس از بندر و میزان نهاده های ترخیصی گفت: متأسفانه سو تدبیرها کار را به جایی رساند که نهاده های دامی با قیمت مصوب به دست مصرف کننده نرسید و از طرفی قیمت گوشت و مرغ هم به شدت بالا رفت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اظهارکرد: شاید بیشترین جلسات کمیسیون با مقامات وزارت صمت و کشاورزی در ماه های اخیر با اولویت دهی به همین موضوع بوده است.

وی با بیان اینکه وضعیت و کیفیت توزیع نهاده ها نسبت به ماه های گذشته تا حدودی بهتر شده است، گفت: اگرچه التهاب بازار نهاده ها کمتر شد اما مشکل اصلی ما این است که ما برای تأمین خوراک دام وابسته به واردات هستیم و حدود 80 درصد خوراک دام از خارج وارد کشور می شود و هنوز هم تدبیری در این زمینه نشده است.

حجت الاسلام نقدعلی اضافه کرد: علاوه بر مشکل واردات، متأسفانه نحوه توزیع نهاده ها و تخصیص ارز به واردات آن نیز اسباب فساد و رانت را فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 میلیون تن نهاده دامی در بنادر دپو شده است

3 میلیون تن نهاده دامی در بنادر دپو شده است