مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 07:252021-04-25اقتصادي

کمبود زمین از موانع توسعه دامداری صنعتی گیلان


معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: اغلب دامداری گیلان به صورت خانگی است و به دلیل کمبود زمین نمی توان به گسترش دامداری های صنعتی در استان پرداخت.

- ایسنا/گیلان معاون دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: اغلب دامداری گیلان به صورت خانگی است و به دلیل کمبود زمین نمی توان به گسترش دامداری های صنعتی در استان پرداخت.

حجت علی اکبرنژاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه گیلان سالانه بیش از 29 هزار تن گوشت تولید می کند، گفت: تولید گوشت قرمز در استان هرساله رو به افزایش است.

وی افزود: شهرستان های کوهستانی نظیر تالش، رودسر، ماسال و رضوانشهر قطب پرروش دام سبک گیلان و شهرستان های جلگه ای نظیر رشت، سیاهکل، لاهیجان و لنگرود از قطب های پرورش دام سنگین استان محسوب می شوند.

علی اکبرنژاد با بیان اینکه اغلب دامداری گیلان به صورت خانگی است و به دلیل کمبود زمین نمی توان به گسترش دامداری های صنعتی در استان پرداخت، خاطرنشان کرد: جوانان روستایی و روستایی زادگان از جمله متقاضیان جدید برای ایجاد دامداری های خانگی هستند.

وی با اشاره به اینکه پرداختن به دامداری در کنار فعالیت در بخش کشاورزی، منجر به ارتقای درآمد کشاورزان می شود، تصریح کرد: گیلان از واردکنندگان گوشت قرمز است و فقط گوساله های نر از استان گیلان برای پرواربندی خارج م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود زمین از موانع توسعه دامداری صنعتی گیلان

کمبود زمین از موانع توسعه دامداری صنعتی گیلان