مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-04-25بين الملل

العربی الجدید: آمریکا قصد عقب نشینی از عراق ندارد/ مقاومت ساکت نمی ماند


ناظران سیاسی با اشاره به این که واشنگتن قصد خروج از عراق را ندارد، پیش بینی می کنند که گروه های مقاومت با از دست دادن اندک اعتماد باقی مانده به دولت الکاظمی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اعلام دولت آمریکا مبنی بر این که در حال حاضر، قصد ندارد شمار نیروهای خود را در عراق کاهش دهد، بار دیگر درها را مقابل احتمالات تشدید تنش های امنیتی از سوی گروه های مقاومت و مسلح عراقی مخالف حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان باز می کند و بحران اعتماد این گروه ها به دولت مصطفی الکاظمی را تشدید می کند.

روزنامه العربی الجدید طی گزارشی با اشاره به این امر نوشت: این اعلام آمریکا به میزان زیادی با سخنان دولت الکاظمی که در هفتم آوریل جاری اعلام شد، در تضاد است.

این دولت اعلام کرده بود که در دور جدید مذاکرات راهبردی بغداد - واشنگتن که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، از آمریکا خواسته شده تا یک چارچوب زمان بندی شده برای آغاز عقب نشینی نیروهایش از عراق تهیه کند.

تناقض گویی بغداد و واشنگتن پس از دور سوم گفت وگوهای راهبردی این نشست به ریاست فؤاد حسین وزیر خارجه عراق و آنتونی بلینکن همتای آمریکایی آن برگزار شد.

پنج شنبه پیش، ژنرال کنت مک کنزی   فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به سنتکام طی یک کنفرانس خبری گفت که کشورش شمار نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید: آمریکا قصد عقب نشینی از عراق ندارد/ مقاومت ساکت نمی ماند

العربی الجدید: آمریکا قصد عقب نشینی از عراق ندارد/ مقاومت ساکت نمی ماند