مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-04-25اقتصادي

وضعیت مطلوب ذخایر خونی در مازندران


مدیرکل انتقال خون مازندران از تسهیل شرایط اهدای خون در محدودیت های کرونایی و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخایر خونی مازندران مطلوب است.

- ایسنا/مازندران مدیرکل انتقال خون مازندران از تسهیل شرایط اهدای خون در محدودیت های کرونایی و ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در حال حاضر ذخایر خونی مازندران مطلوب است.

دکتر ذوالفقار تقوی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آمار اهدای خون از اول فروردین1400 تا 3 اردیبهشت اظهار کرد: در طول این مدت، 13 هزار و 388 نفر در کل استان مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد 11 هزار و 166 نفر اهدای خون داشتند.

وی در پاسخ به اینکه میزان ذخایر خونی در مازندران به چه صورتی است، گفت: وضعیت اهدای خون در استان به نسبت خوب بوده و وضعیت ذخایر خونی مطلوب است.

مدیرکل انتقال خون مازندران با تاکید بر این که نیاز به خون روزانه و همیشگی است، تاکید کرد: نیازمند این هستیم که مردم هر روز و به صورت تدریجی برای اهدای خون مراجعه داشته باشند، چرا که عمر فرآورده های خونی کوتاه بوده و مدت زمان نگهداری آن نیز محدود است.

تقوی با اشاره به اینکه با اهدای یک واحد خون جان 3 نفر را می توان نجات داد، خاطرنشان کرد: در همین راستا در ماه رمضان مراکز انتقال خون در شیفت صبح و بعد از افطار فعال هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت مطلوب ذخایر خونی در مازندران

وضعیت مطلوب ذخایر خونی در مازندران