مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 09:002021-04-25سياسي

بشر امروز حس زیبایی شناختی اش از بین رفته است/گشایش چشم زیبابین


وقتی ز بان نیایش باز می شود، چشمی که زیبابین است گشایش می یابد و گویی که آدمی حس مادرانه پیدا کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، ناصر مهدوی استاد فلسفه و عرفان، در نشست نیایش و تجربه زیبایی ، از سلسله نشست های آتش آه که به صورت مجازی در شب های ماه مبارک رمضان برگزار می شود، به ایراد سخن پرداخت.

مهدوی بیان کرد: نیایش نوعی گشایش چشم های زیبابین آدمی است؛ یعنی اینکه وقتی این ارتباط عاطفی با خداوند برقرار می شود و وقتی که آدمیان از سر سوز به آن در می کوبند و خداوند بنده خود را به بَر می کشد و در آغوش می گیرد، وارد حوزه روحی آدمی می شود و پا در وجود انسان می گذارد و خدا با هستی انسان آمیخته می شود و به تعبیر دیگر شور وجود او را در همه اعماق وجود خود حس می کنیم، آثار بسیار مهمی را برای آدم به وجود می آورد.

وقتی این ارتباط بین زمین و آسمان و ارتباط بین یک موجود فقیر به نام انسان با بی نهایت خِیر و خیر مطلق برقرار می شود، تمام شخصیت آدمی را دچار یک زلزله و طوفان بزرگی می کند و روش و منش آدم در زندگی را کاملاً تحت تاثیر قرار می دهد.

وی تصریح کرد: مولانا می گوید: در بن چاهی همی بودم زبون، در همه عالم نمی گنجم کنون؛ آفرین ها بر تو بادا ای خدا، ناگهان کردی مرا از غم جدا ؛ یعنی یک دفعه انسان تبدیل به شخصیت عجیبی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بشر امروز حس زیبایی شناختی اش از بین رفته است/گشایش چشم زیبابین

بشر امروز حس زیبایی شناختی اش از بین رفته است/گشایش چشم زیبابین