مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 11:152021-04-25سياسي

فعال سازی پایتخت جهانی فرش دستبافت در تبریز


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مشارکت دستگاه های اجرایی استان در فعال سازی دبیرخانه تبریز، پایتخت جهانی فرش دستبافت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جلسه مشترک مابین اداره کل میراث فرهنگی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان صمت، شهرک های صنعتی و شهرداری تبریز به ریاست علی جهانگیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر تبریز شهرجهانی فرش دستبافت از سوی وزیرمحترم میراث فرهنگی، با هدف فعال سازی این دبیرخانه  برگزار شد.

احمد حمزه زاده با بیان اینکه نام تبریز سال 1394 به عنوان پایتخت جهانی فرش دستبافت در یونسکو به ثبت رسیده است، ادامه داد: با توجه به سبقه غنی آذربایجان به مرکزیت تبریز در تولید فرش های نفیس دستبافت توسط هنرمندان خوشنام و ماهر، سال 94 این شهر به عنوان پایتخت جهانی فرش دستبافت در یونسکو به ثبت رسید و خانه کلکته چی (صلح جو) به عنوان دبیرخانه آن انتخاب شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در این جلسه مشترک، فعال سازی مجدد این دبیرخانه با مشارکت همه جانبه دستگاه های ذیربط بطور جدی در دستور کار قرار گرفت، گفت: در این جلسه با توجه به ارائه برنامه های مشترک تدوین شده پس از بررسی های تخصصی تشکیل گروه کاری اقتصاد فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال سازی پایتخت جهانی فرش دستبافت در تبریز

فعال سازی پایتخت جهانی فرش دستبافت در تبریز