مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 11:402021-04-25اقتصادي

واردات خودرو؛ اهرمی برای شکست انحصار و کاهش قیمت


سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو کشور بیان کرد: برای کاهش قیمت خودروها می توان از اهرم واردات استفاده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو کشور در رابطه با پیشنهاد دوباره شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو و مخالفت مجلس در مصاحبه با برنامه گفت وگوی اقتصادی گفت: وقتی سیاست گذاران ما به جای اینکه نقش ناظر را داشته باشند نقش عامل را بر عهده می گیرند خود به خود منافع خود را به منافع عموم ترجیح می دهند.

وی با بیان اینکه قانونگذاری در حوزه صنعت خودروسازی متناسب با وضعیت این صنعت پویا و جاری نبوده و نیست گفت: عدم آگاهی از این صنعت و بازار فروش و عرضه و تقاضا باعث شده که قوانین و مقررات در حوزه صنعت خودرو کارایی لازم را نداشته باشند و در نتیجه این اوضاع را رقم زده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان خودرو کشور با انتقاد از نظام قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو گفت: وقتی بازار 850 هزار دستگاهی انحصاری است آیا وظیفه شورای رقابت قیمت گذاری است یا شکستن انحصار!؟ دادفر با بیان اینکه برای کاهش قیمت خودروها می توان از اهرم واردات استفاده کرد افزود: اگر قیمت خودرو افزایش پیدا نکند خودروساز ورشکسته می شود و این درحالیست که با واردات خودرو می توان برای کاهش قیمتها اقدام کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات خودرو؛ اهرمی برای شکست انحصار و کاهش قیمت

واردات خودرو؛ اهرمی برای شکست انحصار و کاهش قیمت