مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 12:052021-04-25بين الملل

هشدار نماینده عراقی درباره تداوم فعالیت مشکوک آمریکا در گذرگاه «جریشان»


یک نماینده پارلمان عراق درباره تداوم اقدامات مشکوک آمریکا در گذرگاه غیرقانونی «جریشان» در مرز مشترک کشورش با کویت هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بدر الزیادی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، امروز (یک شنبه - 25 آوریل)،  بر ضرورت نظارت دولت بر گذرگاه مرزی جریشان مانند سایر گذرگاه های مرزی کشور تاکید کرد.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری ، از این گذرگاه برای عبور روزانه ده ها کامیون و کانتینر [نامشخص] بدون نظارت دولت عراق سوء استفاده می کنند.

ورود کلیه کالاها از طریق گذرگاه جریشان که در مرز مشترک با کویت قرار دارد، به عراق با حمایت ائتلاف بین المللی صورت می گیرد.

وی در ادامه از دولت عراق خواست که هرچه سریعتر این گذرگاه مرزی با کویت را به دلیل کنترل کامل آمریکا بر آن و استفاده از آن به عنوان گذرگاهی برای انتقال تسلیحات از کویت ببندد.

این در حالی است که تابستان گذشته، در پی اعلام اجرای طرح کنترل گذرگاه های مرزی از سوی کابینه مصطفی الکاظمی، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که در راستای اجرای دستورالعمل های نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح برای کنترل گذرگاه های مرزی، اجرای قوانین در این گذرگاه ها، مبارزه با تخلفات، فساد و حیف ومیل بیت المال، این فرماندهی کار تخصیص نیرو به گذرگاه ها را آغاز کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار نماینده عراقی درباره تداوم فعالیت مشکوک آمریکا در گذرگاه «جریشان»

هشدار نماینده عراقی درباره تداوم فعالیت مشکوک آمریکا در گذرگاه «جریشان»