مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 12:302021-04-25اقتصادي

آغاز خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه


سخنگوی صنعت برق، از آغاز خرید برق توسط صنایع بالای مگاوات از طریق بورس انرژی یا قراردادهای دوجانبه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در مهر سال 1399، مقرر شده بود که صنایع بالای 5 مگاوات، برق خود را از طریق بورس انرژی یا معاملات دوجانبه تأمین کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف کاهش نقش دولت در تعیین قیمت و مشخص شدن نرخ برق از طریق رقابت انجام شد، اظهار داشت: در حال حاضر توانیر به عنوان خریدار انحصاری برق است و آن را با تعرفه های تفکیکی به صنایع واگذار می کند.

با این مصوبه این امکان فراهم می شود که صنایع بالای 5 مگاوات، برق مورد نیاز خود را از طریق بورس یا قراردادهای دوجانبه خریداری کنند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: بر اساس این مصوبه و با توجه به زمانبندی انجام شده، این معاملات از اردیبهشت ماه امسال باید آغاز می شد، چرا که باید زیرساخت های مورد نیاز تأمین و صنایع نیز کد معاملاتی دریافت می کردند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه در حال حاضر 690 صنعت کشور که حدود 27 درصد مصرف انرژی خود را به اختصاص می دهند، مشمول این مصوبه هستند، تاکید کرد: شرکت هایی که در حال حاضر کد معاملاتی بورس دریافت نکرده اند یا امکان خرید برق از طریق بورس را در این مقطع زمانی ندارند، باید الحاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه

آغاز خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه