مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 12:502021-04-25اقتصادي

آغاز خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در مهر سال 1399، مقرر شده بود که صنایع بالای 5 مگاوات، - سخنگوی صنعت برق، از آغاز خرید برق توسط صنایع بالای مگاوات از طریق بورس انرژی یا قرارداد های دوجانبه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی، گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در مهر سال 1399، مقرر شده بود که صنایع بالای 5 مگاوات، برق خود را از طریق بورس انرژی یا معاملات دوجانبه تأمین کنند.

وی با بیان اینکه این اقدام با هدف کاهش نقش دولت در تعیین قیمت و مشخص شدن نرخ برق از طریق رقابت انجام شد، اظهار داشت: در حال حاضر توانیر به عنوان خریدار انحصاری برق است و آن را با تعرفه های تفکیکی به صنایع واگذار می کند.

با این مصوبه این امکان فراهم می شود که صنایع بالای 5 مگاوات، برق مورد نیاز خود را از طریق بورس یا قرارداد های دوجانبه خریداری کنند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: بر اساس این مصوبه و با توجه به زمانبندی انجام شده، این معاملات از اردیبهشت ماه امسال باید آغاز می شد، چرا که باید زیرساخت های مورد نیاز تأمین و صنایع نیز کد معاملاتی دریافت می کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه

آغاز خرید برق صنایع بالای 5 مگاوات از بورس و معاملات دوجانبه