مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 15:102021-04-25سياسي

سرایت انحصار مجوز دفاتر اسناد رسمی به تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی


این سردفتر با اشاره به یکی از دفترخانه های مستقر در مرکز تعویض پلاک مدعی شد: این دفترخانه در کمتر از 10 سال گذشته، 170 هزار سند تنظیم کرده است، در حالی که ماده 29 قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی مقرر کرده سازمان ثبت اسناد، - دفتر اسناد رسمی یک نهاد مدنی برای تنظیم حرفه ای عقود و قراردادها و ثبت رسمی اسناد است.

بر اساس آمارهای موجود، سرانه سردفتری از سال 54 تاکنون تغییری نکرده و به ازای هر صد هزار نفر، 9 دفتر اسناد رسمی فعال است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک طبق ماده 3 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 که اخیراً توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح شد، ماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی نسخ شده و باید قانون جدید اجرا شود.

بدین ترتیب صادرکنندگان مجوز سردفتری اجازه نخواهند داشت که جذب سردفتر را محدود به جمعیت آن منطقه کنند که در همین رابطه مسیر برای دانش آموختگان حقوق که سال ها به دلیل انحصار موفق به دریافت مجوز سردفتری نشده بودند، باز می شود.

نمودار زیر تعداد جذب سردفتر را نشان می دهد که در بین سال های 87 تا 97 ثابت مانده و حتی یک سردفتر نیز جذب نشده و این در حالی است که گرایش مردم به ثبت اسناد رسمی بیشتر شده است.

به نوشته مهر سرانه سایر کشورها نشان می دهد که به ازای هر 100 هزار نفر در کشور هلند 19 و در فرانسه 14 دفتر اسناد رسمی فعال است، درحالی که در ایران به ازای هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرایت انحصار مجوز دفاتر اسناد رسمی به تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

سرایت انحصار مجوز دفاتر اسناد رسمی به تصدی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی