مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 03:152021-04-25اجتماعي

فراخوانی برای عروسک سازی


رویداد ملی «مد پایدار با رویکرد صنایع دستی» می کوشد مردم را به تبدیل پارچه های دورریز به عروسک و پوشاندن لباس های محلی به آن ها ترغیب کند تا از این طریق، - ایسنا/اصفهان رویداد ملی مد پایدار با رویکرد صنایع دستی می کوشد مردم را به تبدیل پارچه های دورریز به عروسک و پوشاندن لباس های محلی به آن ها ترغیب کند تا از این طریق، هم فرهنگ حفاظت از محیط زیست و هم اهمیت میراث ناملموس را به آنان بیاموزد.

آفاق امیریان، مدیر رویداد مد پایدار با رویکرد صنایع دستی ، درباره ایده شکل گیری این رویداد به ایسنا می گوید: در خانه همه ما بطری هایی وجود دارد که روانه سطل زباله و یا در بهترین حالت بازیافت می ­شود، لباس های قدیمی و بی استفاده ای هست که در کمدهایمان خاک می خورد و تکه پارچه های دم قیچی و دور ریزی که می شود آن ها را به چرخه استفاده بازگرداند و یا با کمی خلاقیت به عروسک تبدیلشان کرد.

او تصریح می کند: همان گونه که هر منطقه از ایران، لباس قومی ملیتی اصیل خود را دارد، با نشان کمرنگ­ تری می توان عروسک ­های بومی آن منطقه را نیز یافت.

ارتباط دادن دوخت لباس هر منطقه در اندازه کوچک با استفاده از پارچه ­های دورریز و دم­ قیچی­ ها و ارتباط دادن با عروسک های بومی و دست­ ساخته همان دیار با رویکرد دوستداری محیط زیست (مد پایدار) و به شرط تحقق و زنده کردن لباس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فراخوانی برای عروسک سازی

فراخوانی برای عروسک سازی