مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 04:552021-04-26بين الملل

احتمال حمله ملخ های صحرایی به لرستان


مدیرحفظ نباتات با اشاره به حمله ملخ های صحرایی به پنج استان کشور، گفت: سازمان حفظ نبابات کشور به لرستان و اصفهان هشدارهایی را در خصوص حمله احتمالی ملخ های صحرایی داده است.

- کامران پیرزادی در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ملخ صحرایی جزو قدیمی ترین و مخرب ترین آفاتی است که امنیت غذایی کشور را تهدید می کند، عنوان کرد: چهارم فروردین ماه سال جاری شاهد حمله ملخ های صحرایی از سمت شمال غرب عربستان به جنوب کشور بودیم، پنج استان، خوزستان، ایلام، هرمزگان، فارس و کهکیلویه و بویراحمد آماج هجوم ملخ های صحرایی قرار گرفتند.

به گفته وی مبارزه با ملخ های صحرایی در 6300 هکتار از مزارع کشور به طور شبانه روزی انجام شد، خوشبختانه موج اول حمله ملخ های صحرایی کنترل شد.

 مدیرحفظ نبابات سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طبق پیش بینی سازمان حفظ نباتات لرستان و اصفهان جزو استان هایی هستند که ممکن است مورد حمله ملخ های صحرایی در موج دوم قرار بگیرند، بنابراین باید تهمیدات مورد نیاز اندیشیده شود.

پیرزادی افزود: البته ارتفاع پروازی ملخ ها به شکلی است که نمی توانند از زاگرس عبور کنند مگر اینکه شرایطی پیش بیاید مانند اینکه باد موافق بوزد، همین امر سبب شده سازمان حفظ نبابات هم به ما و استان اصفهان هشدار بدهد تا در صورت حمله آمادگی لازم را داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال حمله ملخ های صحرایی به لرستان

احتمال حمله ملخ های صحرایی به لرستان