مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-04-26سياسي

لوکاشنکو قانون انتقال اضطراری قدرت در بلاروس را اصلاح می کند


رییس جمهور بلاروس اعلام کرد فرمانی را به امضا می رساند که به موجب آن در صورت عدم توانایی در انجام وظایف محوله، قدرت به شورای امنیت این کشور منتقل خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بلتا (خبرگزاری رسمی بلاروس)، الکساندر لوکاشنکو رییس جمهور بلاروس در بازدید از مناطق آسیب دیده از فاجعه هسته ای چرنوبیل عنوان داشت فرمانی را به امضا رسانده است که به موجب آن در صورت عدم توانایی در انجام وظایف محوله، قدرت به شورای امنیت این کشور منتقل خواهد شد.

وی افزود: من در مورد چگونگی تنظیم قدرت در بلاروس فرمانی را امضا می کنم که اگر رییس جمهور مورد اصابت گلوله قرار بگیرد، روز بعد آن شورای امنیت قدرت را به دست خواهد گرفت.

طبق رویه فعلی در بلاروس، اگر جای رییس جمهور خالی شود یا به هر دلیلی نفر اول کشور نتواند به وظایف خود عمل کند، قدرت به نخست وزیر منتقل می شود تا زمانی که رییس جمهور جدید سوگند یاد کند.

لوکاشنکو گفته است رییس شورای امنیت در صورت غیبت رییس جمهور، شخص نخست وزیر خواهد بود.

الکساندر لوکاشنکو 66 ساله که از 27 سال پیش قدرت را در بلاروس در دست دارد پیش تر نیز اقدام به معرفی افرادی دیگر نظیر سخنگو و یا مدیر اقامتگاه رسمی رییس جمهوری به عنوان جانشینان احتمالی خود کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوکاشنکو قانون انتقال اضطراری قدرت در بلاروس را اصلاح می کند

لوکاشنکو قانون انتقال اضطراری قدرت در بلاروس را اصلاح می کند