مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-04-26پزشكي

مبتلایان به وسواس چه ویژگی هایی دارند


یک روانشناس خانواده با اشاره به اینکه افراد دارای اختلال وسواس عموما زمان زیادی را صرف تشریفات و رفتارهای خاص می کنند، گفت: خوشبختانه اختلال وسواس قابل درمان است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک روانشناس خانواده با اشاره به اینکه افراد دارای اختلال وسواس عموما زمان زیادی را صرف تشریفات و رفتارهای خاص می کنند، گفت: خوشبختانه اختلال وسواس قابل درمان است.

احمدرضا عرب در گفت وگو با ایسنا در خصوص اختلال وسواس در افراد، اظهار کرد: اختلال وسواس یکی از اختلالات اضطرابی است که فرد احساس می کند مجبور است در مورد موضوعاتی که دوست ندارد فکر کند و یا کارهایی را انجام بدهد که از آن بیزار است و انجام ندادن آن ها باعث ایجاد اضطراب در فرد می شود.

این روانشناس خانواده با بیان اینکه عموما وسواس در دو بُعد وسواس فکری و عملی خود را نشان می دهد، گفت: وسواس های فکری، افکار یا تجسم های ناخوانده ای هستند که به صورت مکرر وارد ذهن افراد مبتلا به این اختلال می شود، در حالیکه در رفتارهای اجباری در ظاهر امر، رفتارها و عادات مکرر غیرقابل توقف هستند که شخص با هدف کاهش ناراحتی و اضطراب این رفتارها را انجام می دهد.

وی افزود: معمولا وسواس فکری و عملی از نظر بسیاری از مبتلایان غیرواقع گرایانه و غیرمنطقی ارزیابی می شود، اما این افراد خود را در برابر متوقف ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبتلایان به وسواس چه ویژگی هایی دارند

مبتلایان به وسواس چه ویژگی هایی دارند