مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 05:452021-04-26سياسي

منشا تقلب های علمی چیست؟


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به بروز دلایل تقلب های علمی، گفت: بخش قابل توجهی از این موضوع مربوط به آموزش و فرهنگسازی است؛ - ایسنا/خوزستان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به بروز دلایل تقلب های علمی، گفت: بخش قابل توجهی از این موضوع مربوط به آموزش و فرهنگسازی است؛ زیرا بسیاری از اوقات افراد متوجه تخلف علمی خود نمی شوند و یا متوجه خلاف خود هستند اما از تبعات آن آگاهی ندارند، بنابراین هر چقدر بتوانیم در این خصوص آموزش دهیم و آگاه رسانی کنیم قطعاً بازدارنده خواهد بود.

علی حقیقی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص تقلب های علمی اظهار کرد: تقلب ممکن است در همه ارگان ها صورت گیرد و مجامع علمی نیز از این غائله مستثنی نیست.

بخشی از تقلب های علمی در خصوص جعل نمرات و یا مدارک تحصیلی است که این نوع تخلفات آموزشی هستند.

برخی دیگر از تخلفات ممکن است اداری باشند به عنوان مثال در سنوات تحصیلی دستکاری می شود یا ممکن است دانشگاهی مرتبه علمی خود را دستکاری کند.

برخی از تخلفات نیز پژوهشی هستند.

وی ادامه داد: برای نظارت و رسیدگی به تخلفات و تقلب ها، مراجع علمی وجود دارد؛ برای رسیدگی به تقلب های پژوهشی، آیین نامه ای تحت عنوان آیین نامه اخلاق پژوهش در وزارت علوم وجود دارد که بسیار دقیق و جامع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منشا تقلب های علمی چیست؟

منشا تقلب های علمی چیست؟