مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 اردیبهشت 1400 ساعت 07:102021-04-26اقتصادي

بانویی که با نخ و سوزن برای 800 نفر اشتغال ایجاد کرد


  یکی از صنعتگران و سوزن دوزان برجسته و کارآفرین در سیستان و بلوچستان شهین شهرکی است که در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان نسبت آموزش سوزن دوزی به بانوان اقدام کرده و شهرت ملی دارد.

مشروح گفت وگوی فارس با شهین شهرکی یکی از هنرمندان صنایع دستی سوزن دوزی را در زیر می خوانیم.

  فارس: از چه سالی به سوزن دوزی مشغول شدید؟  از 12 سالگی شروع به کار کردم و در هنرستان در رشته دوخت تجارت خواندم، سپس در شهرستان سرباز به شغل معلمی مشغول شدم و در این منطقه تجربه بیشتری در زمینه سوزن دوزی کسب کردم.

فارس: چرا به فکر تاسیس تعاونی افتادید؟ براساس فعالیت هایی که با همکاری روستاییان انجام می دادم، سال 75 به پیشنهاد یکی از آشنایان شرکت تعاونی زینب کبری(س) را در نوک آباد بمپور تاسیس کردم.

بعد از 4 سال این شرکت تعاونی را به مردم منطقه واگذار کردم و در سال 79 همزمان با خدمت در شغل معلمی با جدیت بیشتری شرکت تعاونی جدیدی در ایرانشهر تاسیس کردم که 45 نفر عضو داشت.

تا سال 87 که بازنشسته شدم این شرکت تعاونی که 45 نفر عضو داشت را با فعالیت بیشتری به بیش از 100 نفر و سال 90 به 300 و در سال 92 به 400 نفر عضو رساندم.

فارس؟ آیا فعالیت هایتان محدود به جنوب سیستان و بلوچستان است؟ فعالیت های من محدود به جنوب استان نبود و تلاش کردم این هنر اصیل را در تمام نفاط استان آموزش دهم، در ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانویی که با نخ و سوزن برای 800 نفر اشتغال ایجاد کرد

بانویی که با نخ و سوزن برای 800 نفر اشتغال ایجاد کرد